marți, 7 aprilie 2015

Nu-i nimeni mai de preţ ca omul...

Linişte...ce sfânt este cuvântul ăsta..Parcă luminează mintea când îl auzi şi încălzeşte inima când simţi. Câti oare dintre noi mai înţeleg adevărata semnificaţie a cuvintelor şi sensul lor în viaţa de zi cu zi?Ori ne pricepem numai a interpreta totul în favoarea noastră ca nişte critici riguroşi. De exemplu cuvântul mamă,câtă sensibilitate şi câte lacrimi ascunde în profunzimea sa? Numai rostindu-l te gândeşti la jertfa de care a dat dovadă fiinţa ce te-a purtat în pântecele ei..
 Nu-i nimeni mai de preţ pe lumea asta ca omul.

Iubim căţei,pisici,haine de firmă,accesorii,telefoane scumpe,maşini,vacanţe...orice altceva numai pe cel de lângă noi nu. Da cum să-l iubesc eu pe amârâtul ăla care moare de foame? De ce nu munceşte?! Cum să am sentimente faţă de bătrânul care doarme pe banca din parc? Sigur a băut toţi banii. Ce-mi pasă de copilul care stă la colţul străzii? Să se ocupe părinţii de el. Cum să plec capul către cerşetorul de lângă liceu sau de la uşa bisericii? Sigur e un ţigan prefăcut.
Aşa rosteşte egoismul şi ignoranţa în mintea omului,de asta asemenea sentimente nici nu reuşesc să trezească vibraţia tainică a inimii.  Dacă am de ce să dau?Abia am pentru mine mai mult. Dacă pot de ce să ajut?Doar mai sunt şi alţi oameni pe lumea asta etc. Trist dar adevărat.
Ne pasăm unul altuia responsabilitatea de parcă e o minge de fotbal,ne străduim dar greu se găseşte unul care să marcheze. Metoda cea mai simplă de a înţelege pe cineva este a-ţi imagina că eşti în locul său. Tu ce ai face?! Cum eşti privit?! Cum te simţi?! 
Cine ştie ce slăbiciuni,necazuri şi întâmplări au fost în viaţa celui din faţa ta,noi nu putem cunoaşte pe nimeni cu adevărat. Dacă există cineva care ne poate ştii dinainte de a ne naşte şi în totalitate este cu siguranţă Dumnezeu.  
Să nu mă înţelegi greşit..nu te pun la zid şi nici nu condamn faptele tale,eu însămi sunt poate prima care greşeşte înaintea celui de lângă mine . Să cântărim mai bine situaţiile în faţa cărora suntem puşi, căci dar din dar se face Rai. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu